شوک

مامانى سلام.

چند روز پیش یه شوک بهم وارد شد اساسى. 

شب جمعه مهمون داشتیم. خاله و خانواده بابا. البته بابا شام رو از بیرون گرفت و من فقط سالاد درست کردم. اما خوب کمى خسته شده بودم. مهمونا ساعت ١٢ شب رفتن و من و بابا هم نشستیم تلویزیون ببینیم و من هم گرسنه بودم یه کلوچه آوردم و خوردم. چشمت روز بد نبینه کلوچه گلوم رو تحریک کرد و افتادم به سرفه. چند تا سرفه شدید داشتم که به شکمم خیلى فشار آورد. چند لحظه بعد توى رحمم یه درد داشتم خیلى زیاد. دقیقا مثل زمانى که پریود مى شدم و به اوج درد می رسیدم. درد خیلى بدى بود. حتى این احساس بهم دست داد که ممکنه الآن از درد بیهوش بشم. نیم ساعتى درد داشتم و به زور خوابیدم. اون هم توى هال و جلوى دستشویى، چون حال نداشتم خودم رو به اتاق خواب برسونم. نزدیک هاى صبح بیدار شدم و مقدارى لک بینى داشتم. انگار دنیا روى سرم خراب شد. یه شوک بد بود. نمى دونستم چه کار باید بکنم. امیر رو صدا زدم، اون هم بى خیال گفت نگران نباش چیزى نیست و خوابید. من هم سعى کردم بخوابم اما نمى شد. ساعت نه صبح بود که دوباره امیر رو صدا زدم و گفتم بریم بیمارستان یه سونوى اورژانسى بدم. دوباره گفت نگران نباش و خوابید. اون روز چون جمعه بود دستم به جایى بند نبود. با نگرانى زیاد اون روز رو گذروندم و شنبه عصر رفتم دکتر. خوشبختانه دکتر بعد از معانیه گفت هیچ مشکلى پیش نیومده. اما گفت تا قبل از عید باید سرکلاژ رو انجام بدم. حالا هفته بعد باید یه سونو بدم و تاریخ عمل رو هم مشخص کنم.

یه چیزى که متوجه شدم این بود که تمام زحماتى که کشیدم تا به این مرحله برسم همه میتونن با یه اتفاق خیلى کوچیک بر باد برن. پس باید خیلى بیشتر مواظب باشم.

خدایا خودت کمکم کن تا بتونم از این هدیه اى که بهم دادى به خوبى مراقبت کنم.

سلام

سلام مامانى!

خوبى عزیزم؟

این روزها خیلى شکمو شدى چون من زود به زود گرسنه میشم و اگر کمى کم محلى کنم حالت تهوع مى گیرم. 

کوچولوى مامان این روزها دارم تمام سعیم رو مى کنم تا خداى نکرده اتفاق بدى براى تو نیفته. به توصیه دکتر روزى دو تا شیاف سیکلوژست ٤٠٠ استفاده مى کنم و دو تا آمپول پروژسترون مى زنم. یک روز در میون هم آمپول ویتامین ب رو دارم و هفته اى یک آمپول دیگه که اسمشو نمیدونم. گاهى اوقات دلم براى خودم مى سوزه. بابا هم میگه کاش میشد حداقل نصف آمپول ها رو من بزنم. اما نمیشه. 

ناز مامان اصلا نگران من نباشى، من همه اینها رو با تصور چهره زیبا و دوست داشتنى تو تحمل مى کنم. مى دونم که تو یه بچه باهوش و فهمیده خواهى شد. این رو مطمئنم. 

عزیز دلم مواظب خودت باش.


تغذیه باردارى ٢

خوراکى هایى که خوردن اونها باعث افزایش هوش نوزاد میشه:

١-  کندر  (  توصیه میشه که بیشتر از چند ماه مصرف نشه، چون باعث بیش فعالى کودک میشه )

٢- مویز

٣- کنجد

٤- ماده اى به نام کولین که در شیر، تخم مرغ، جگر و بادام زمینى وجود دارد




متاسفانه مطالب زیادى براى افزایش هوش پیدا نکردم.

سونوى دوم

سلام مامانى! خوبى گلم؟ دیروز رفتم سونوى دوم رو انجام دادم. توى این سونو اندازه شما شده ١٧ میلى متر. کوچولوى خودم، گلم نذاشتن صداى قلبت رو بشنوم گفتن صداى بلند برات خوب نیست. دکتر سونو گفت هفته ١٣ به بعد، اما دکتر خودم گفت بذار تا هفته ٢٠ . عزیزم من هم براى اینکه اذیت نشى اصرار نکردم. توى گزارش سونو نوشته بودن فعالیت قلب: نرمال. و همین خیالم رو راحت کرد و برام کافى بود. مامان جون دکتر خودم چیزى گفت که حسابى بابا رو به هم ریخت. گفت توى ماه چهارم براى احتیاط بیشتر باید سرکلاژ بشى. من مشکلى ندارم اما بابا میگه دلم براى تو میسوزه، چرا باید اینقدر اذیت بشى.  راستى دیشب بابا به مناسبت مامان شدن من برام یه ربع سکه خرید. من هم براى تبریک پدر شدن اون براش یه mp3 player خریدم که خیلى دوستش داشت. 

راستى یه موضوع دیگه، توى سونوى جدید با توجه به اندازت سن تو رو ٨ هفته و چند روز تخمین زدن و این یه هفته بیشتر از اون چیزى هست که سونوى قبلى میگفت. برداشتى که من کردم این بود که بین دو تا سونو رشد خوبى داشتى عزیزم. 

ناز دلم من براى داشتن تو دارم تمام تلاشم رو مى کنم، گلم خودت هم مواظب خودت باش و بدون که ما خیلى دوستت داریم.

تغذیه دوران باردارى ١

خوراکى هایى که خوردن آنها باعث زیبایى نوزاد میشه:

١- سیب سرخ ( سیب احتمال ابتلاى نوزاد به آسم رو هم کاهش میده) 

٢- گلابى ( صبح ناشتا خورده بشه بهتره )

٣- انار ( البته بعضى ها گفتن بچه رو تیره مى کنه )

٤- رب انار ( براى درمان ویار هم مؤثره )

٥- به ( باعث تقویت رحم هم میشه و همچنین نظریه اى وجود داره که میگه باعث نبوغ نوزاد میشه )

٦- هلو ( زایمان رو هم آسون میکنه )

٧- خربزه (  موثر در خوش اخلاقى )

٨- پیازچه

٩- انگور ( مؤثر در از بین بردن عوارض باردارى مثل سرگیجه و حالت تهوع صبحگاهى )

١٠- آناناس ( مؤثر در زیبایى صدا )

١١- پرتقال ( مؤثر در بلندى قد )

١٢- روزى یک قاشق روغن زیتون ( مؤثر در روشنى پوست )

١٣- رازیانه و بادیان ( مؤثر در  زیبایى چشم )

١٤- شنبلیله خام یا پخته ( موثر در زیبایى و پرپشتى مو )

١٥- سبزیجات 

١٦- عرق کاسنى  ( در ماه هاى آخر باید خورده بشه و براى جلوگیرى از زردى نوزاد مفیده )

١٧- انواع مربا به خصوص مرباى شقاقل